Aby bylo značení na variabilní světla možné, je nutné zvolit speciální instalaci laseru na pojezdovém držáku.
Pro značení je potřeba dvou pohybů
Velký rozsah světel, rozdělení na levou a pravou stranu a nutnost vše značit na jednom pracovišti nutí konstruktéry vytvořit automatické pracoviště s přejížděním laseru. Pouze přejezd laseru by však nestačil, protože zakřivení skla automobilového světla vyžaduje, aby laserový paprsek byl co nejvíce kolmo k produktu. Z toho důvodu se musí laser ještě naklápět. Na značení automobilových světel je tak potřeba dvou pohybů s tělem laseru – pojezd a naklopení.
Uchycení Solaris laseru je na lineárním pojezdu z důvodu adaptace pro levý a pravý díl automobilového světla. Navíc po přejezdu laseru na druhou stranu je nutné laser natočit ve směru ke světlu. Laserový systém je relativně velmi lehký a lze s ním snadno přejíždět. Důležité je dodržet zaostřenou vzdálenost pro optiku laseru od automobilového světla, jinak se přeostřením laseru změní velikost stopy laserového paprsku a výkon laseru se rozloží na větší plochu stopy. To má za následek nekvalitní značení a nedostatečný výkon pro značení.
CO2 laser Solaris gravíruje do materiálu působením tepla a odparem plastového materiálu. Plast neobsahuje chemická aditiva-pigmenty, které reagují na laserový paprsek, a tak není možné vytvářet barevné značení, ale jen gravírování, tj. tepelné vypalování do materiálu.
Laser ovládá systém produkční linky
Kompletní ovládání laseru se provádí přes Ethernetové TCP/IP připojení. Řídící PLC systém využívá komunikační protokol, kterým mění jednotlivé zprávy pro tisk a současně zasílá proměnné údaje do textových polí a také údaje do datamatrix kódu. Laser v tomto případě funguje jako Slave a nadřazenou jednotkou je ovládací systém linky.
Benefity
- Jednoduchá obsluha s plně automatickým chodem
- Snadná implementace do stávajících produkčních linek
- Propojeni přes Ethernet TCP/IP
- Celonerezové provedení
Zaujalo Vás dané řešení? Kontaktujte nás, vytvoříme Vám řešení na míru.