Leonardo technology 13

AUTOMOTIVE ELEKTROTECHNIKA CHEMIE POTRAVINÁŘSTVÍ ZDRAVOTNICTVÍ LAHVÁRENSTVÍ MLÉKÁRENSTVÍ KOSMETIKA JIŽ OD ROKU 2002 ŘEŠÍME VAŠE PROJEKTY PRŮMYSLOVÉHO ZNAČENÍ Leonardo technology s.r.o. Ulička 37, 691 43 Hlohovec Česká republika Tel.: 00420 777 584 636 Tel.: 00420 777 584 357 Tel.: 00420 773 589 958 E-mail: haumer@LT.cz E-mail: glier@LT.cz E-mail: leonardo@LT.cz Číslo účtu: 4200066029/6800 IBAN: CZ0868000000004200066029 IČO:26936712,DIČ (VAT):CZ26936712 Registrace vedená uKrajskéhosouduvBrně oddíl C, vložka 46793 ƒ t Referenční instalace a způsoby řešení značení Bratislava PIEŠŤANY Říčany PRAHA OSTRAVA HLOHOVEC Brno LT . cz 9 na až 80 metrech kabelových tunelů / elektrického ve- dení za minutu – mnohem rychleji než jiné systémy, a to bez použití spotřebních materiálů, které by mohly negativně ovlivnit značené produkty a které by nesly zvýšené náklady na výrobu. Laserové značení je vysoce univerzální Pokud jde o potenciální aplikace, jiné způsoby značení, jako jsou například inkoustový tisk nebo chemické lep- tání, mají mnohem užší rozsah použití. Výrobci mohou použít laserové značení k tomu, aby vytvořili označení, které je téměř mikroskopické velikosti, anebo ozna- čení, které je dost velké na to, aby mohlo být viděno ze země, když se letadlo zvedá do vzduchu. Systémy laserového značení je možné snadno zabudovat do výrobních linek, zejména proto, že neprodukují žádné odpadní produkty. Navíc ještě, laserové značení dobře funguje na široké škále materiálů používaných v oboru, včetně nerezové oceli a eloxovaného hliníku. Laserové značení neohrožuje kvalitu První předpisy pro označování dílů v leteckém prů- myslu byly poprvé publikovány v roce 1964, v témže roce kdy známé Bellovy Laboratoře zkonstruovaly první výkonný průmyslový laser Nd:YAG. V době před masovým rozšířením systémů laserového značení, kdy výrobci museli označovat díly čárovým kódem, obrázkem nebo textem umístěným na povrchu dílu, si museli vybrat mezi klasickým gravírováním, sítotis- kem, chemickým leptáním nebo označením štítkem. Při sítotisku se na povrch dílu nanáší barva, která ale časem degraduje a označení přestává být čitel- né. Chemické leptání je finančně náročný proces na výrobu šablon, při němž může dojít k poškození ně- kterých křehčích komponent, a klasické gravírovací metody jsou také spojeny s rizikem možného poško- zení dílů, protože používají velmi tvrdé, popř. ostré povrchy pro odstranění velkého množství materiálu a zanechávají stopy. Na rozdíl od toho ale systémy la- serového značení zahřívají kov a vyvolávají oxidační reakci, která zanechává čitelnou značku bez poško- zení samotného dílu. Jaké jsou výhody laserového značení pro letecký průmysl? Zavedení a používání technologií laserového značení přineslo leteckému průmyslu řadu výhod, k nimž patří lepší označení, které se neopotřebuje a vydrží dlouho, méně poškozených dílů, minimalizace dopadu proce- su značení na životní prostředí, a také vyhovění poža- davkům patřičných předpisů a zákonů. Podívejme se na tyto jednotlivé výhody důkladněji, a podívejme se také na to, jaký přínos aplikace pou- žívající laserové značení představují pro výrobce dílů v leteckém průmyslu: Laserové značení má dlouhou trvanlivost Nejen laserové značení je trvanlivé, dokonce i lase- rové systémy Solaris, které se k vytváření laserových značek používají, mají velmi dlouhou životnost. Vlák- nové lasery Solaris e-SolarMark+ FL mají dlouhodobý provozní chod dosahující životnosti 145.000 hodin kontinuálního výkonu. V přepočtu na pořizovací cenu laseru tak hodina kontinuálního značení vychází na méně jak 4 Kč. Letecký průmysl je jeden z nejpřísněji sledovaných, co se týče kontroly a sledovanosti výrobků, proto musí být všechny jednotlivé díly vyrobeny pečlivě, přesně, precizně, a navíc jednoduše vysledovatelné Nejoblíbenější varianta pulzního vláknového laseru Solaris e-SolarMark+ FL o výkonech 10 až 100 W

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=